zondag 4 maart 2012

Duur zeepje


Voor mijn verjaardag, alweer een poos geleden, had ik van mijn dochter een stuk zeep gekregen. Ze weet dat ik alleen maar olijfzeep gebruik en geen andere, maar ook dat ik weg ben van de geur van lavendel (naast mijn stoel buiten staat in de zomer altijd lavendel). Toen we samen een keer bij, laat ik de winkel voor het gemak 'Modespringer' noemen (winkel met meubels en kleine snuisterijen), zagen we heerlijk geurende lavendelzeep liggen. Ik snoof de lucht daar met ogen dicht op en zij ook; ze dacht meteen, ha dat is een mooi cadeautje en kocht het. Wel lief, dat wel.
Onlangs nam ik dat zeepje in gebruik en na één keer douchen was dat laagje met lavendel er meteen af en kwam een witte, goedkope, geurloze huishoudzeep te voorschijn. Erg duur zeepje dus. Het zeepje belandde bij de keukenkraan en vertoonde na een paar keer handen wassen al diepe groeven. Ik kan dus niet ontkennen dat dit een miskoop was, niettemin een kleine, maar het was er een. Ik zou dus zeggen, koop nooit zeep bij een meubelzaak ...
Maar snel weer overgegaan naar mijn vertrouwde olijfzeep, die tot het laatste restje tenminste altijd hetzelfde blijft.

2 opmerkingen:

  1. Wij houden beide van hetzelfde, lavendel en olijven. Heerlijke zeep. jammer van de miskoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou echt de neiging hebben om een mail/brief aan de winkel te sturen om mijn ongenoegen te uiten, ook al is het een cadeautje.
    Als niemand er wat van zegt blijft ze die rommel verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen