vrijdag 2 maart 2012

Eerste resultaat gewichtsverlies


Door een kleine verandering in mijn eetpatroon en na herhaaldelijk maanden (zo niet al jaren) van alles te hebben uitgeprobeerd, werd mijn doorzettingsvermogen door er diverse boeken over te hebben gelezen, deze week eindelijk eens beloond! Eerst wilde ik het niet geloven, tenslotte schommelt het ook vaak, maar na dagen bleef dat kilootje er toch echt af. En warempel er volgde er nog een, maar die was twijfelachtiger omdat de weegschaal niet kon kiezen tussen een heel en een half. Maar dan is het resultaat dus echt positief te noemen of het nu 1,5 of 2 kilo is.

Ik heb in feite maar een hele kleine verandering aangebracht in mijn eetpatroon en dat is dat iedere maaltijd uit de helft uit pure rauwkost moet bestaan. En dat heeft geholpen! Stond er zelf ook van te kijken want ik eet rauw genoeg; dacht ik tenminste. De truc is dus het voor een maaltijd te eten, zelfs bij brood. Dan eet ik bv eerst 6 sherrytomaatjes en dan pas brood. Met avondeten eet ik het wel tegelijkertijd.
Ook beperk ik me maar tot één portie koolydraten per dag. Dat is meestal de broodmaaltijd tussen de middag omdat het wat lastig is met al die bakjes op het werk.

De stand was al tijden net boven de 100 kilo en nu, hieperdepiep beneden de 100 en nu nog wel 99. Nu hopen dat het nog verder naar beneden gaat!

4 opmerkingen:

  1. Dat is een goeie tip. Niet dat ik te dik ben maar mocht het zover komen is het handig om te weten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een goede tip! Die ga ik zeker onthouden.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn joh. Vaak kom je er inderdaad zelf achter wat goed werkt. Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ik weet hoe ik het moet doen ,maarrrr ik kom er niet aan toe ,zo stom en eigenwijs!!Een gewicht met 3 cijfers en ik haat het !! Het enige wat ik moet doen is 3 x per dag goed eten.Ik sta gewoon te laat op en drink dan eerst veel te veel koffie ,vervolgens eet ik dus maar twee keer per dag en dat is zo fout.Te weinig eten is het probleem vertelde mijn huisarts al zo vaak Drie jaar geleden 18 kg kwijt door simpelweg regelmaat te brengen in mijn eetpatroon pfff ,nu die knop weer om zien te zetten
    Gr Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen