vrijdag 16 maart 2012

Gasrekening

Vandaag de afrekening van het gas binnengekregen. Niet gek al zeg ik het zelf voor een super koud huis. Ik krijg 628,79 euro terug voor al mijn inspanningen waarvan meteen de afrekening van maart af is gehaald en ik nu 409,02 krijg, maar dan gaat er verder ook niks meer af deze maand. Het verbruik 2010/2011 was 4859 m3 en voor 2011/2012 was dat tot vorige week 3352 m3. In plaats van iedere maand 250 euro te betalen is dat nu ook 219,77 euro geworden.
Ik zet de verwarming als ik overdag werk pas aan na het eten en dan zet ik deze op 16 graden. In de loop van de avond op 18. Het is hier echt steenkoud altijd (niet geïsoleerd, alleenstaand huis met veel bomen). Ik moet wel een dik vest aantrekken en een plaid op mijn schoot leggen. Maar hoe dan ook, het is minder!
Het scheelt natuurlijk enorm dat er geen dochter meer iedere dag drie kwartier onder de douche staat! Zelf douche ik hooguit 5 minuten per dag en met haren wassen iets langer, maar nooit meer dan 10 minuten. Volgend jaar moet het nog iets lager kunnen, omdat ik deze lage standen pas een paar maanden toepas.
Het wachten is nu op de elektriciteits- en de waterverbruikrekening! Die zijn vast ook lager.geworden.

4 opmerkingen:

  1. Wow wat een mooi bedrag.Wij kregen 405 euro terug ,wel van gas en electra.Het motiveert om te kijken wat er nog minder kan .Sta soms zelf te lang onder de douche en vooral als ik het koud heb
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, goed zeg! Hier ruim 300 euro terug maar wij hebben een zonneboiler die afgelopen jaar pas rendement gaf.
    Mooi zo doorgaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeetje.... wat goed, zeg. Heerlijk om geld terug te krijgen. Hier een Husband die het snel koud heeft. Maar ik probeer zoveel mogelijk de cv uit te laten. Het moet nog wat minder kunnen, want ons huis is erg goed geïsoleerd.

    Liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen